23. 2004 - "Paradigm Transition / Смена парадигмы" Версия для печати
(1996) Mir Records Eurock USA
= СМЕНА ПАРАДИГМЫ =
= PARADIGM TRANSITION =

 Image

  1. Part 1 - 4:46
  2. Part 2 - 3:22
  3. Part 3 - 6:15
  4. Part 4 - 8:53
  5. Part 5 - 8:37
  6. Part 6 - 6:00
  7. Part 7 - 2:58
  8. Part 8 - 4:01
  9. Part 9 - 11:35
  10. Part 10 - Смена парадигмы 12:51
  11. Part 11 - P.S. for Bayan (Постскриптум для Баяна) 7:14

Playing time: 76:32

© 1996, 2004 M.Chekalin

Сomposed, performed and produced by Mikhail Chekalin. Music was recorded in April 1996, DET NORSKE TEATRET, Oslo, Norwege. Sound engineer Igor Zamaraev. Mixed by Mikhail Chekalin in 2004, Moscow. Drawings and art-cover design by Mikhail Chekalin.

ImageКомпозиция, исполнение, продюсирование - Михаил Чекалин. Музыка записана в апреле 1996 года, в DET NORSKE TEATRET, Осло, Норвегия. Звукорежиссер Игорь Замараев. Смикшировано Михаилом Чекалиным в 2004 году в Москве. Рисунки и дизайн обложки Михаила Чекалина.

A. Patterson / Eurock.com

PARADIGM TRANSITION displays yet another facet of Chekalin's musical personality, a very different one. I don't know how much he may have listened to the music of Christian Vander, but in some s ways this album echoes him, albeit markedly different in compositional style.

ImageChekalin's music is more melodic and cerebral, synthesized, and ceremonial in a pagan sort of way. The instrumental arrangements accented by powerful percussive effects, and phonetic vocals in a made up language that creates at times a liturgical effect. This combination of music, pulse and voice results in an alchemical hybrid of jazz and neo-classic rooted in the tradition of Russia's great masters of music culture.

The album is a powerful example of a modern "post symphony", and may well be the ultimate emotional listening experience when it comes to Chekalin's music. As such it stands as a stunning piece of musical counterpoint in relation to the other two works of the trilogy.

А. Паттерсон / Eurock.com

«Смена парадигмы» обнаруживает еще одну грань личности Чекалина-композитора и музыканта, весьма отличающуюся грань. Не знаю, много ли он мог слышать музыки Кристиана Вандера (Christian Vander / Magma), но в этом альбоме слышится, в коей-то мере, ее отголосок, хотя и явно различаясь по композиционному стилю.

Музыка Чекалина более мелодична и интеллектуальна, синтезированна и обрядна, на языческий лад. Инструментальные аранжировки, акцентированные эффектом мощных ударных, и глоссолальное выпевание фонем по временам создают воздействие магической литургии. Это сочетание музыки с биением ритма и голосом творит алхимический гибрид джаза и нео-классики, уходящий остоками в традицию великих мастеров русской музыкальной культуры.

Этот альбом задает мощный образец новейшей пост-симфонии; и вполне может быть сильнейшим по своей яркости переживанием, когда речь о музыке Чекалина. В качестве такового, он предстает великолепным музыкальным контрапунктом по отношению к двум другим сочинениям, составляющим эту трилогию.

"…Paradigm Transition, veering from avant-symphonic strategies one minute to arcane, mutant post-Baroque electro-classicism the next, vaults about like a schizoid Vangelis out of his mind on psychedelic Soviet contraband.<...> Densely plotted listening certainly, and an acquired taste, but tenuous comparisons aside, Chekalin remains a true original." Signal to Noise (Issue # 50/ June – July 2008 Circuit Breakers / Darren Bergstein / monitors electronic music’s vital signs)
 
< Пред.   След. >
More Info

Информацию о других альбомах, выпущенных в период после 2000, вы найдёте в разделах Дискография и Мировая пресса.