25. 2005 - "Poruganie Patsifika / Поругание Пацифика" Версия для печати
Mir Records Eurock USA
= ПОРУГАНИЕ ПАЦИФИКА =
= PORUGANIE PATSIFIKA =

 


• Об альбоме "Поругание пацифика"Image

  1. Part 1 - 8:24
  2. Part 2 - 18:15
  3. Part 3 - 7:48
  4. Part 4 - 8:09
  5. Part 5 - 1:37
  6. Part 6 - 17:14
  7. Part 7 - 4:28
  8. Part 8 - 10:36
  9. Part 9 - 2:48

Playing time: 79:19

© 2005 M.Chekalin

Сomposed, performed, mixed and produced by Mikhail Chekalin. Recorded in June 2005. Drawings and art-cover design by Mikhail Chekalin.

Композиция, исполнение, микширование и продюсирование - Михаил Чекалин. Записано в июне 2005 года. Рисунки и дизайн обложки Михаила Чекалина.

Image

A. Patterson/Eurock.com, booklet annotation:

One of the greatest thrills in music is to discover a new artist with a new sound that comes out of the blue. Mikhail Chekalin is one such composer and musician, but he's hardly a new one. He has been making music in Russia for almost 40 years now. His music was published under the Soviet regime. It has been released in Russia on a limited scale after that the regime crumbled. Over the span of his career he has had major art and music demonstrations in his homeland. He even did a series of productions in West Germany in the early 1990's.

This album contains some of his most recent music. It is part of a trilogy of albums he has composed and conceived primarily since the Millennium that have remained unreleased until now. Each of them showcases an entirely different musical character and compositional nature. His music has been categorized as "Post Pop - Non Pop" & "Post Symphonic". Those are descriptive I think because he came of age during the time of pop music's ascendancy, but also immersed himself in the study of works by the classical masters and great philosophical thinkers, past and present. Living under a restrictive social order, during a time of great change, he was determined to create music that was also art. The end result embodies a new cultural fission, born out of the chaotic order of the times under which his music, artistic and philosophical ideas were formed. That formative process led him to create a personal style that transcends his influences and the electronic music medium he ultimately chose to work in.

PORUGANIE PATSIPHICA is a work of dramatic themes filled with powerful instrumental arrangements and deeply intense, emotional themes. You listen, are swept up in the music, carried along on a listening journey that in the end leaves you breathless, shaking your head in amazement at the sounds you have encountered along the way. This first part of the trilogy is definitely heavy stuff, featuring a compositional sensibility that is overflowing with ideas and energy. It is not background music, but instead requires a good listen as there's a lot happening on many different levels. In the end, I think you will feel that alt you have heard was rather extraordinary.

А. Паттерсон / eurock.com, аннотация к буклету:

Одно из самых захватывающих переживаний в музыке – это найти нового музыканта с новым саундом, и тогда оно – как гром с ясного неба. Михаил Чекалин – один из таких композиторов и музыкантов, но едва ли он новый. Он пишет музыку в России вот уже почти 40 лет. Его музыка издавалась при советской власти. Она издавалась ограниченным количеством экземпляров в России и потом, когда этот строй рухнул. На протяжении творческого пути у композитора осуществлялись крупные художественно-музыкальные представления на родине. В начале 1990-х он даже выпустил серию изданий в Западной Германии.

Этот альбом – одно из новейших сочинений. Он составляет часть трилогии альбомов, изначально задуманных и сочиненных сразу же после нового тысячелетия и остававшихся не изданными до сих пор. Каждый из них представляется совершенно различным по характеру музыки и по роду композиции.

За музыкой М. Чекалина закрепились определения Post-pop – Non-pop & Post Symphonic. Термины, я думаю, изобразительно-наглядны, поскольку он входил в творческую пору в эпоху господствующих поп-музыкальных вкусов; но также он серьезно занимался работами классических композиторов и философией великих мыслителей прошлого и настоящего. Живя при запретительном общественном режиме, во времена больших перемен, он предрешил для себя создавать музыку как искусство. Конечным результатом явилось воплощение нового культурного деления (fission), порожденного хаотическим духом времени, при котором шло становление его музыкальных, эстетических и философских умозрений. Этот формирующий процесс привел его к созданию индивидуального стиля, превзошедшего меру влияний и электронные музыкальные средства, избранные, в конечном счете, им для работы.

«Поругание пацифика» это драматургически выстроенное сочинение, насыщенное мощными инструментальными аранжировками и глубоко напряженными и пронзительными, эмоционально-яркими музыкальными темами. Слушаешь – и тебя сметает и несет музыкой, унося слух в перипетии пути, от которого под конец у тебя захватывает дыхание и ты покачиваешь головой, изумляясь звукам, попутно встреченным.

Эта первая часть трилогии решительно археважна, ибо характерная ее черта – вкус и чувство композиции, бьющее через край мыслью и энергией. Эта музыка не для того, чтобы слушать фоном; наоборот – музыка, которая требует умения слушать, поскольку в ней происходит многое и на многих различных планах. В конечном счете, я думаю, вы останетесь с ощущением, что всё, вами услышанное, – пожалуй сверхординарно.

"Poruganie Patsiphika does likewise, stripping away the cold academic veneer from post-modern 20th century classical music by splicing electronics into a more freeform, compositional matrix; Chekalin’s a veritable Mother of Invention, molesting pianos, tossing horns about and plastering all sorts of synthetic mayhem across the stereo canvas with рcalculated, Zappafied glee.<...> " Signal to Noise (Issue # 50/ June – July 2008 Circuit Breakers / Darren Bergstein / monitors electronic music’s vital signs)
 
< Пред.   След. >
More Info